Rondreis Azie & Pacific

De eerste dagen Thailand

Op 18 augustus was het dan eindelijk zo ver, mijn grote reis ging beginnen. Met het weer in NLD de laatste paar weken is het natuurlijk geen slecht vooruitzicht om naar een land te vliegen waar het elke dag minstens 30 graden is en lekker zonnig. Om 12 uur in middag ben ik samen met mijn vader en herman vetrokken richting Dusseldorf. Natuurlijk heel erg bedankt voor het wegbrengen! Rond 4 uur was het tijd om definitief afscheid te nemen en de douane te passeren. Alle emotionele taferelen die ik had verwacht bleven gelukkig achterwege. Vervolgens ben je dan ganz allein op Dusseldorf Airport en heb ik de gate maar eens opgezocht. Het was toch een apart gevoel om daar helemaal alleen te staan en aan je grote avontuur te beginnen. Maar contact is natuurlijk snel gelegd. Natuurlijk was ik niet de enige die naar Thailand vloog. Al snel kwam ik aan de praat metRich uit Engeland. Zijn relatie was net uit en hij had besloten om alles achter zich te laten en te vertrekken naar Thailand. Eenmaal aangekomen in Bangkok hebben we samen met een Duitser een taxi genomen richting Khoasan Road. Dit is de backpackerstraat van Bangkok waar bijna iedereen heengaat die net is aangekomen in Bangkok. Rich had al een reservering bij een hostel dus zelf ook maar besloten om daar te blijven. Nadat we onze backpacks hadden gedropt zijn we een biertje gaan drinken. We hadden allebei een flinke jetlag maar ik had gehoord dat het niet verstandig was om dan meteen te gaan slapen. Omdat we dit natuurlijk heel serieus nemen hebben we maar besloten om door te gaan waarmee we al bezig waren namelijk bier drinken... Later op de avond kwamen we nog een nederlander, engelsman en een duitser tegen. Erg gezellig allemaal en 5 uur 's nachts lag ik pas in het bedje van mijn hostel. De volgende dag was een beetje zwaar (understatement) ivm de avond ervoor. Ik heb al wel door dat de meeste backpackers hier niet zijn voor het cultureel erfgoed van Bangkok.... Ik besloten om deze dag maar even lekker rustig aan te doen en een beetje bij te slapen. Tegen de middag toch maar besloten wat te doen. Samen met een nederlands meisje zijn we naar de BMK shopping mall geweest. Dit is een enorm groot winkelcentrum met 7 verdiepingen goedkope kleren, juwelen en telefoons. Omdat ik niet zo veel t-shirts mee had genomen en je die toch echt nodig hebt met die 35 graden elke dag heb ik er een paar gekocht. Die 3 euro per t-shirt slaat ook niet een gigantisch gat in je reisbudget. 's avonds was ik toch weer redelijk fit en samen met het nederlandse meisje een paar biertjes gaan drinken. Eenmaal op het terras kwamen we 2 canadezen tegen die hier op vakantie waren. Samen met hen zijn we naar de Bucket Bar gegaan. Dit zijn grote emmers met een sterke cocktial en een paar rietjes. Erg gezellig en zo werd het weer een latertje..... De3de dagben ik samen met een duitser naar The Royal Palace geweest en Wat Po. Dit zijn 2 van de grootste publiekstrekkers in Bangkok. Beide waren erg mooi vooral het tempelcomplex vanWat Po was prachtig om te zien. Hierna hebben we nog een zelfgeorganiseerd sightseeing tourtje gedaan door Bangkok. Eerst zijn we met de public ferry over de rivier gevaren en daarna met de SKytrain terug naar het district waar wij zitten. Het is erg leuk om al die verschillende delen van Bangkok te zien. Elke district heeft zijn eigen uitstraling en sfeer. Na de trip zijn we even wat gaan eten. Ik weet inmiddels al heel goed wat de favoriete bezigheid van een Thai... Eten. Op letterlijk elke plek van de straat staan eettentjes en kun je typisch thaise dingen eten. Heerlijk! Aangezien ik ook gek ben op eten komt dat goed uit. Daarnaast is het echt heel goedkoop. Een lekkere Thaise curry met rijst kost hier omgerekend 1 euro. 's avonds ben ik met een duitser naar een barretje gaan een eindje verderop. Hij was daar eerder geweest en hij vond het geweldig. Ik moet zeggen hij had gelijk. Het was gewoon een busje dat was omgebouwd tot een barretje en daarom heen stonden een aantal stoelen. De eigenaar was echt de meest relaxte Thai die ik tot nu toe ben tegengekomen. Lang haar, een grote baard... kortom een echte thais hippie. Ze hadden er ook een waterpijp met smaakjestabak erin. Samen met 2 canadese surfdudes hebben we hier dankbaar gebruik van gemaakt. Wederom een gezellige avond. Verder is het gewoon lekker relaxen in bangkok en veel verschillende mensen ontmoeten.Het is ook te heet om te veel aan sightseeing te doen en ik heb natuurlijk 7 geleden ook alles al gezien in Bangkok. Inmiddelsben ik na een lange reis van 16 uur aangekomen op Ko Yao Noi voor een maandje Thaiboksen. Het zuiden van hailand is echt prachtig en hetgeen ik al van het eiland heb gezien (pickuptruck naar hotel) belooft veel goeds. Een nieuw verhaal en nieuwe foto's volgen snel. Voorde foto' tot nu toe zie de volgende link: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1973876262316.2100386.1105330831&l=04ccba2b14&type=1

Groetjes Bastiaan

Reacties

Reacties

greta

Weer een leuk verhaal Bas, benieuwd naar wat er allemaal nog komen gaat.
Heb je mijn sms-je nog gekregen , had nog een tweede gestuurd.
liefs mama x

Dick ten Klooster

Ha die Bas,

Dit is een mooi begin. Wat maak je trouwens mooie foto's, wat voor merk toestel heb je bij je?

Ik hoor het wel.

Dick

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!