Rondreis Azie & Pacific

Ko Yao Noi

Ko Yao Noi

Op 24 Augustus ben ik op de bus gestapt richting Krabi in het zuiden van Thailand. Na een busrit van ongeveer 16 uur kwam ik aan in Krabi. Het grootste gedeelte van de mensen ging van daaruit door naar het populaire bounty eiland Ko Phi Phi. Ik was natuurlijk de enige die naar Ko Yao Noi moest. Iedereen die ik in de bus sprak had er nog nooit van gehoord en ik wist van tevoren ook al dat het absoluut niet toeristisch zou zijn. De boot naar Ko Phi Phi vertrok vanaf het punt waar we aankwamen met de bus. Er werd mij echter verteld dat de boot naar Ko yao Noi vanaf een pier vertrok zo'n 60 km verder op. Shit! De enigste optie was om een taxi te nemen naar de pier. Gelukkig zijn de tarieven in Thailand niet hetzelfde als in NLD en koste het mij ongeveer 15 euro om naar de pier te reizen. De taxichauffeur sprak nog een beetje engels, maar eenmaal uitgestapt op de pier sprak er niemand meer engels en was ik de enige westerling... Met veel handen en voetenwerk lukte het toch om duidelijk te maken dat ik naar Ko Yao Noi moest. Eenmaal op de speedboot moest ik een paar keer knipperen met mijn ogen... wat een prachtige omgeving. Grote rotswanden die zo in 1 keer uit het water op lijken te stijgen. Prachtig! Na een ritje van ongeveer een half uur kwam ik aan op het eiland. Hier stonden diverse pickups al te wachten om mij naar mijn bestemming te brengen... wat een luxe. Uiteindelijk natuurlijk voor de goedkoopste gekozen... ik blijf natuurlijk een Nederlander. Na een kort ritje kwam ik aan op mijn bestemming, Lam Sai Village Hotel. Een prachtige locatie aan de zee en overal groeien bananen, mango's en kokosnoten. All for free J. Ik werd er verwelkomd door Alena, een Australische vrouw die al een tijdje op het eiland woont. Zij liet me mijn kamer zien en stelde me voor aan iedereen. 's Avonds, ondanks een nachtje zonder slaap, maar meteen begonnen met de Muay Thai training. Voor degene die het niet weten, Muay Thai is een vechtsport die wordt beoefend in heel Thailand. Thaise jongens beginnen vaak al op zeer jonge leeftijd met deze sport. Het staat bekend om zijn hardheid en gebruik van ellebogen en knieën. De eerste training was wel afzien, 2 uur lang met een temperatuur van 30 graden is wel ff wennen. Gelukkig had ik me natuurlijk thuis al ontzettend goed voorbereid, alhoewel die voorbereiding met de 5 dagen in Bangkok was eens al sneeuw voor de zon kon zijn verdwenen. De volgende dagen gingen de trainingen steeds beter en kreeg ik de techniek steeds beter onder de knie. Na een maandje zal ik wel een volleerd Muay Thai vechter zijn J. Ik viel ook direct met mijn neus in de boter want op maandag 29 augustus zouden er 2 mensen van de gym een wedstrijd vechten. Bijna iedereen ging mee om aan te kijken en aan te moedigen. Daarna zou er nog een borreltje worden gedronken in Phuket. Wie ben ik daar nee tegen te zeggen! Op maandag om 10 uur in de morgen vertrokken we met de boot naar Phuket. In de middag zijn we met z'n allen phuket in geweest om te shoppen en alvast een biertje te drinken en 's avonds om 8 uur gingen we naar het stadion voor de gevechten. Erg leuk om te zien. Ze hadden er zelfs een liveband die de typische thaise muziek verzorgt die bij Muay Thai hoort. Wil je weten hoe dit klinkt zoek dan eens naar Muay Thai op Youtube ;-). Uiteindelijk had er eentje verloren op punten en de ander gewonnen op KO. Na die tijd zijn we met z'n allen Phuket in geweest voor een drankje. Ik moet zeggen dat de uitgaansstraat hier een beetje lijkt op de wallen alleen zitten de dames niet onder een rood lampje en achter een raampje maar lopen ze gewoon rond in disco's en kroegen. Heel apart om te zien, maar toch niet echt mijn ding. De volgende dag weer naar KYN gegaan om daar natuurlijk om 5 uur in de middag weer fris en fruitig te trainen. Ik moet toch zeggen dat het tegenvalt met 3 uur slaap en meerdere biertjes... Woensdag en donderdag was het gewoon hard trainen en veel slapen. Op vrijdag heb ik maar eens besloten om een scooter te huren en de hele dag over het eiland te cruisen. Werkelijk... wat een prachtig eiland. Stranden, jungle, prachtige vergezichten, geen toeristen... heerlijk. De enige mensen die je tegenkomt zijn locals op de scooter en op de stranden, die toch kilometers lang zijn, zit je gewoon helemaal in eentje. Het is een moeilijk beschrijven gevoel, maar het is prachtig om in je eentje op zo'n mooie plek te zijn . Niet dat hier verder geen farang (buitenlanders) zijn. Bij de gym trainen een aantal Australiërs, een schot, een paar Engelsen, een Belg, een Ier en ik. KYN is vooral een moslim eiland wat betekent dat het grootste gedeelte van de mensen moslim is en er een paar moskeen staan die je een paar keer per dag goed kunt horen. De locals leven hier vooral van de visvangst en de rubberplantages op het eiland. Zaterdag heb ik na de ochtendtraining weer een scooter gehuurd en ben ik naar de andere kant van het eiland gegaan. Hier vind je rijstvelden en ontzettend veel buffels. Erg mooi om te zien. Daarnaast is het gewoon heerlijk om gewoon rond te rijden en van de omgeving te genieten. Zondag heb ik samen met Tom (belg), Heidi en Allan (nieuw zeelanders) en Leff (schots) een boattrip gedaan. De eigenaar van de boot is de vader van 1 van onze trainers en hij kent alle mooie plekjes in de omgeving. Onze eerste stop was een klein strandje en op een heel klein eilandje. Hier zijn we de grotten ingegaan. Op een gegeven begonnen we licht te zien aan het eind van de tunnel en stonden we in 1 keer midden in een soort jungle. Ik moest even een paar keer knipperen met mijn ogen, zo mooi was het. Daarna hebben we heerlijk geluncht op het strandje en zijn we vervolgens gaan kajakken. Ook met de kajaks kon je de grotten in. Wel goed bukken anders had je zo een paar gaten in je hoofd. Op een gegeven moment kwamen we aan de andere kant van de grot en kwam je een prachtig soort van meertje. Het was daar zo rustig en er was niemand anders. Werkelijk prachtig. De foto's spreken wel voor zich denk ik. Toen we weer naar buiten gingen stonden er 40 kajaks te wachten om naar binnen te gaan, dus we waren gelukkig precies op tijd. Toen we terug kwamen was het al weer tijd voor training. Binnenkort gaan we samen met Hlukhin (hoofdtrainer) naar het vaste land om zijn moeder op te halen. Het is ook meteen een uitje om veel leuke dingen te gaan doen. In het volgende verslag hier meer over! Nog 2 weken te gaan op Ko Yao Noi en dan afgetraind naar de volgende bestemming, waarschijnlijk de Ko Phi Phi eilanden. Foto's en video's van thaiboksen komen er aan.

Foto's 1: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1990412875721.2101130.1105330831&l=8c9379072d&type=1

Foto's 2: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1999575704786.2101541.1105330831&l=4fb36435d0&type=1

Reacties

Reacties

Arjo

Ha die Bassie!

Met het nummer 'Op een onbewoond eiland' van Kinderen voor Kinderen op 3FM, zit ik je verhaal te lezen en (nogmaals) je foto's te bekijken..... In één woord: fantastisch!!!

Geniet er van en ik lees en zie graag meer van je belevenissen!!

Martin Neijensteijn

Hoi Bas,

Leuk verhaal weer met mooie foto's.
Blijf er van genieten.

Gerrie Wermink

Hoi Bas,

Wat een prachtig verhaal en mooie foto's
Kan me best voorstellen dat je geniet van al dat moois
En ik zie dat jet het scheerapparaat nog steeds gebruikt!!

Linda Brokelman

Wat een belevenissen zeg!!! Super leuke verhalen om te lezen.

Veel plezier!

Willem

Hey Bastiaan! Klinkt super! En wat mooi moet het zijn om daar te reizen, kijken, chillen, ervaren...

Een machtig gevoel, 'on top of the world' kan ik me zo voorstellen! Genietze

Willem

Barry

Hey Blikman,

GTP? Zo te zien wel, alleen nog steeds die witte buik van je, dat springt er zo uit op de foto's ;-) Nee zonder gekheid, ziet er echt donders gaaf uit daar! En nu lekker een maandje matten met die kleine spleetoogjes, mooi werk! Succes en we zien de foto's wel weer verschijnen.

Vulle wulle,

BB

Thomas

Osu!

Veel succes met Muay Thai. Pak ze.

Groet Thomas

Voer

Tjo Bassie,

goede verhalen en leuke foto's! Zie nog te weinig vrouwen eigenlijk... Trouwens, heb je je OZC-muts wel meegenomen? Ik heb gehoord dat het in het najaar in Thailand behoorlijk koud kan worden.
Blijf vooral genieten!

Veel plezier en een kus,
Karst

Bastiaan

Hallo Allemaal!

Bedankt voor al jullie reacties! Erg leuk om te horen dat jullie allemaal mijn verhalen lezen. Dat inspireert mij natuurlijk om er nog veel meer te schrijven :-).

Zonnige groetjes uit Thailand!

Appie

Yo blikmeister!

Fokking hell wat een foto's. Nou snap ik waarom je er wat langer voor uitgetrokken hebt!

de groet'n uut Dalfsûh.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!