Rondreis Azie & Pacific

Ko Yao Noi part 2 en Ko Phi phi

Ko Yao part 2 en Ko Phi Phi

In mijn vorige stukje had ik nog 2 weken te gaan op Ko Yao Noi. Inmiddels zit ik in Phuket en vlieg ik morgen naar Chiang Mai in het Noorden van Thailand voor een nieuw gedeelte van mijn reis. De laatste 2 weken op KYN waren erg leuk. Natuurlijk weer ontzettend hard getraind, de gewoonlijke 4 uur per en 6 dagen per week. Volgens mij ben ik nog nooit in mijn leven zo fit geweest. En het leven is verder heel celibaat.... Geen drank en vrouwen zijn in geen velden of wegen te bekennen. De enige keer dat er een biertje wordt gedronken is op zaterdagavond, omdat zondag de vrije dag is. Maar omdat je zoveel traint ben je na 3 biertjes al ladderzat dus deze avond duurt nooit zo lang... haha. De zaterdag 2 weken geleden was erg gezellig. We hebben toen samen met iedereen gegeten in de gym. De moeder van 1 van onze trainers had een echte traditionele thaise maaltijd klaargemaakt. Onder het genot van een biertje en veel gezelligheid hebben we genoten van(het vaak erg spicey) eten. D e zondag is meestel bestemd voor Sabai Sabai wat relax relax betekent in het Thai. Het hele eiland is inmiddels al door mij verkend en inmiddels ben ik dikke maatjes geworden met een Australier van 49 die laatst zijn eerste thaiboksgevecht heeft gehad in Phuket. Verder wisselen de mensen eigenlijk constant. De ene blijft een week, de ander 3 maanden. De dag na zondag was er weer eentje met veel training, de dinsdag ook, maar de woensdag en donderdag zijn we samen met Dan en Jodi (australie), Geoff (australie), Tom (belgie), Bangphet (alround klusjesman KYN) en onze trainer en zijn zoontje naar het vasteland gegaan om zijn moeder op te halen. Ik moet zeggen dat dit de beste trip is tot nu toe, we hebben echt de kans gekregen om een kijkje te nemen in het echte lokale leven van de thaise mensen. Als eerste zijn we onderweg gestopt bij een half ingezakte pier waar natuurlijk geen toerist te bekennen was. Vanaf hier hebben we een boottrip gedaan rondom een aantal kleine eilanden en hebben we een poging gedaan om de Pink Dolphin te spotten. Helaas hebben we deze niet gezien. Vervolgens zijn we naar een boeddhistische tempel geweest die was gebouwd in een grot. Hier kregen we uitgelegd door onze trainer hoe we konden bidden tot Boeddha. Hij deed het voor en wij konden het nadoen. Natuurlijk een poging gewaagd. Hierna natuurlijk wat wierrook aangestoken en een kleine donatie gegeven aan de monniken. Na de tempel zijn we naar een resort geweest waar een riviertje stroomde vol met visje die je dode huidcellen opeten. Steek je voet in het water en binnen de kortste keren zitten er 100 visjes met hun tandjes je dode huidcellen op te eten. Heeeel apart, maar je went er wel aan. Natuurlijk uiteindelijk met de hele benen er in gegaan. Er zitten dan wel zo'n 300 visjes aan je lichaam. Ik moet zeggen dat je na die tijd echt een schoon gevoel hebt dus blijkbaar werkt het goed. Na de visjes zijn we naar de trainer zijn moeder gegaan. Deze woonde midden in de jungle op een vrij afgelegen plek. Hier hebben we onze spullen gedropt en zijn we terug gegaan naar het kleine stadje om op een lokale markt ons avondeten te halen. We waren hier de enige westerlingen en dit was de eerste keer dat ik in Thailand uitgebreid werd bestudeerd vanwege mijn lengte en toch niet typisch Thaise uiterlijk. Na de markt hebben we het eten naar de trainer zijn zus gebracht en zij ging het voor ons klaarmaken. Zittend op grond onder het genot van een biertje werd het eten gebracht. Eerlijk waar.... Lekkerste thaise eten tot nu toen. Heel authentiek en wel 15 kleine gerechten geserveerd in kleine schaaltjes. Later op de avond kwamen er nog een paar lokale jongens die bijenlarven hadden meegenomen. Schijnt een delicatesse te zijn. Aangezien ik me heb voorgenomen om alles te eten.... Kon ik natuurlijk niet weigeren. Eerst twijfelend eentje maar ze smaakten zo goed dat ik op een gegeven moment maar gewoon een handvol heb genomen. Heerlijk en natuurlijk vol goede voedingsstoffen (hoop ik). Na nog een paar biertjes zijn we gaan slapen. Na enkele spinnen ter grootte van een had te hebben weggejaagd konden we gaan liggen op onze superdeluxe bedden bestaande uit een extreem dun lakentje op een betonnen vloer. Achja... slapen op beton.. word je hard van moet je maar denken. De volgende dag wakker geworden met toch wel enigszins zere botten maar eens aan het ontbijt gegaan. Thais ontbijt... zoete lekkernijen en vers geschild fruit... goed begin van de dag. Daarna was het tijd om terug te gaan naar het eiland. Moeder en al haar spullen in de auto aangezien ze 3 weken meeging naar het eiland. Onderweg nog gestopt bij een grot.. erg mooi om te zien, leek een beetje op de grotten van Han alleen dan anders. Daarna nog even bij een mooie waterval gestopt en vervolgens doorgegaan naar de pier waar we weer teruggingen naar KYN.

Op maandag 22 september was mijn laatste trainingsdag op KYN. Dinsdagochtend ben ik vertrokken met de pickuptruck naar de pier. Het afscheid nemen was moeilijk want het voelde toch al een beetje als een familie. Ik ga hier zeker terugkomen voor nog een maandje trainen en misschien dan een echt gevecht doen in een groot stadion in Phuket... Dus wie weet, ik hou jullie op de hoogte! Op woensdagochtend heb ik de boot genomen naar het bounty eiland ko phi phi om even lekker uit te rusten van de training. Ik zeg wel uitrusten maar het kwam er gewoon weer op neer dat het feesten werd. Op de boot kwam ik olga uit rusland en erik uit nld tegen. Met zijn drieen zijn we 's avonds naar het strand geweest om lekker te drinken en te feesten. Echt een geweldige avond en ik heb me uitstekend vermaakt. De volgende dagen waren eigenlijk ongeveer hetzelfde. Tussendoor nog een boottrip gedaan naar allen stranden op ko phi phi waaronder natuurlijk ook het wereldberoemde Maya Beach van de film de beach. Na 5 dagen 'uitrusten' op phi phi was het weer tijd voor wat anders. Ik ben teruggegaan naar phuket om een paar dagen mee te maken van het Vegetarian Festival. Hier zit een hele historie achter maar daar ik jullie niet mee vermoeien. Na een paar dagen phuket had ik het wel weer gezien en heb ik mijn vliegticket naar Chiang Mai in het Noorden geboekt. Inmiddels zit ik alweer 3 dagen in chiang mai en al weer ontzettend veel leuke mensen ontmoet en dingen gedaan. Hierover in het volgende verhaaltje meer.

foto's thaiboksen: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2036244381480.2102710.1105330831&l=726eeba7f8&type=1

foto's phi phi: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2047039251345.2103017.1105330831&l=d17cd443b7&type=1

Reacties

Reacties

Mr rebuy

Hoi:-)

Agnes

Hoi Bastiaan,

Weer een geweldig verhaal. Ik waande me zelf ook al bijna even in het mooie Thailand!

Veel plezier verder (maar ik heb zo'n idee dat dat prima gaat lukken :D).

Groeten, Agnes

Judith

Ha Bastiaan,

Leuk verhaal en hele mooie foto's! Intensief hoor, dat trainen! Maar gelukkig ook tijd voor ontspanning;-)

Veel plezier met je volgende avontuur!

Barry

Hey Blikman,

ziet er goed uit. Alleen nog een beetje kleur op die pens van je en je bent helemaal een knappe vent. Hoop alleen dat die visjes niet alles van onderen hebben weggevreten ;-0

Geneit ervan.

Ksuje

Guus

Hey Bilkmiester,

Okay, ik moet nu wel bekennen dat ik jaloers op je ben, maar gelukkig begint mijn reis over 3 weken. Maar nu ff eerlijk, heb je die russische nog even flink te grazen genomen? Je hebt wel ceen reputatie hoog te houden he, hahahaha.

Hey, het aanbod staat nog steeds. de 1e week van november, bier drinken in kuala lumpur. Als je in de buurt bent. lijkt me een mooie mogelijkheid om even bij te praten.

Veel plezier nog, Guus

hester

hee Bas,

wat een leuke verhalen om te lezen, klinkt super!
wat een strak leven heb je daar zeg met dat vechten, wel gaaf! ook het strand zag er niet heel vervelend uit;)

geniet gewoon verder en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal!!

groetjes hester

Janneke

Hey neef!

Ik denk ik zal eens even weer kijken of er een nieuw verhaal op staat en ja!
Leuk om al je belevenissen te lezen.
En de foto's zien er super mooi uit zeg!

We wensen je nog heel veel plezier daar!

Groetjes Henri & Janneke

Marco

Ga je eens scheren man!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!