Rondreis Azie & Pacific

Afscheid werk en de reis

Hallo allemaal,

Zoals jullie allemaal waarschijnlijk al weten vlieg ik op 18 augustus naar Bangkok voor een rondreis door Azië, Australie en Nieuw Zeeland. De bedoeling is dat mijn reis ongeveer een jaar zal gaan duren, maar echt een vastgestelde einddatum is er niet. Dus het zou maar zo kunnen dat het nog langer wordt... Ik ben deze reis al een flinke tijd aan het voorbereiden. Vorig jaar september heb ik het besluit genomen om mijn droom werkelijkheid te laten worden. Het eerste wat je je afvraagt is wat de doen met mijn huis en mijn baan. Kan ik het huis verhuren... kan ik misschien onbetaald verlof krijgen en terug komen.... Allemaal opties die je overweegt. Na ff te hebben nagedacht heb ik besloten om mijn huis te verkopen en mijn baan op te zeggen. Het huis wat ik had vond ik toch wat te groot en er zat natuurlijk een flinke hypotheek op dus dit was niet zo moeilijk. Inmiddels was ik ook al 6,5 jaar werkzaam als Subsidieadviseur bij Subvention in Ommen. Hier heb ik een hele leuke en leerzame tijd gehad en ik heb veel leuke collega's leren kennen die ik zeker nog zal blijven spreken. Maar toch na 6,5 jaar had ik het gevoel dat het tijd was voor een nieuwe uitdaging als ik weer zou komen. Wat dit is.... Geen idee, maar dat zien we dan wel weer J.

In april 2011 was mijn huis eindelijk verkocht en heb ik ook mijn ontslag ingediend bij mijn werkgever. Op 1 juni was de overdracht en sindsdien ben ik weer terug op het oude nest... bij pappie thuis. Tot nu toe heb ik nog geen moment spijt gehad van mijn beslissingen en ik kan niet wachten tot ik het vliegtuig instap..

Afscheid werk

Op 20 juli was het dan zo ver, de laatste werkdag. Toen ik 's ochtends binnenkwam was mijn plek echt werkelijk prachtig versierd met slingers door mijn kamergenoten. Je zou haast denken dat ze blij zijn dat ik wegga...wat ik me natuurlijk niet kan voorstellen. Jaloersheid, dat zou het wel eens kunnen zijn. De laatste dag was nog erg druk. Blijkbaar hadden mijn kamergenoten torenhoge verwachtingen van mij ten aanzien van het halen van koffie en het krijgen van een traktatie van mijn kant. Wie ben ik dan om die verwachtingen niet in te lossen. 2 met niks, 1 met melk en 1 met suiker en een groene thee.. en hup daar ging ik weer. Achteraf ben ik erg blij dat ik mijn laatste dag op kantoor me op wijze heb ik kunnen inzetten voor mijn welgewaardeerde collega's. Ondertussen kwam er bij elk bakkie koffie wat ik bracht natuurlijk de vraag waar het gebakje was. Omdat er onlangs 2 nieuwe mensen op onze kamer bij waren gekomen en de kamer hierdoor toch wel flink in ‘omvang' was toegenomen leek het mij verstandig om de zoete versnaperingen maar eens achterwege te laten en op iets te trakteren wat niet binnen 1 minuut op zou zijn. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om als cadeau een miniatuur wereldbol te geven. Niet zomaar één, maar ook nog een functionele.... Er zit namelijk een puntenslijper in. Ik hoop dat dit cadeau een impuls geeft aan het potloodgebruik op kantoor.... Uiteindelijk gaat het natuurlijk niet om de functionaliteit, maar wil ik natuurlijk graag dat mijn collega's er constant aan worden herinnerd dat ik aan het genieten ben in het buitenland. Dat ze kijken naar de wereldbol en dan die foto's van mij voor zich zien aan dat parelwitte strand met die azuurblauwe zee.... Owja, ik zou het bijna vergeten.. kamergenoten bedankt voor de 2 cadeaus die ik van jullie heb gekregen. De berenburg weet ik niet of die op komt, maar het andere cadeau is al bijna op... haha.

Om 3 uur was het dan bijna zo ver. Eerst moest er nog even de nodige kennis worden overgedragen in de vorm van een presentatie. Ik ga er natuurlijk vanuit dat deze nieuw opgedane kennis wordt gebruikt om nog veel omzet binnen te halen ;-). Na de presentatie was het tijd om Tante Pos te gaan voor mijn officiële afscheid. Samen met 16 collega's, waaronder Gerrie en Dick, zijn we hier een hapje gaan eten. Tijdens een speech van de directeur werden nog aantal dingen uit het verleden benoemd en werd ik bedankt voor de inzet voor Subvention. Er werd nog expliciet genoemd dat ik een hekel heb aan scheren. Uit de vele verwijzingen naar mijn ongeschoren uiterlijk door de jaren heen kon ik opmaken dat dit niet echt wenselijk is voor een adviesfunctie. Het zal jullie dan ook niet verbazen wat ik de komende tijd in ieder geval niet ga doen ;-). Enkele collega's wisten zich ook nog dingen te herinneren die ik ooit heb gezegd.... Aangezien ik het niet geschikt vond om dit te delen met alle collega's heb ik maar wijs mijn mond gehouden. Tijdens het eten kreeg ik nog een aantal cadeaus uitgereikt namens de collega's/Subvention. De leuke fotocollage zal een mooie plek krijgen! Ik ben inmiddels ook erg benieuwd wat het cadeau is wat nog in bestelling was.

Speciale aandacht wil ik nog even schenken aan Dick (kantoordirecteur Countus Ommen) en Gerrie (wat doet ze niet binnen kantoor Ommen). Dick bedankt voor de vele jaren ouwehoeren! Je hebt vele kwaliteiten, maar dit is er toch ongetwijfeld eentje die er met kop en schouders bovenuit steekt. Het Countus voetbaltoernooi zal ik niet snel vergeten, wat was dit altijd gezellig. Naast het voetbal, eten en drinken waren de spectaculaire optredens van bekende lokale artiesten ongetwijfeld een hoogtepunt. Gerrie bedankt voor het thuisbrengen na de voetbaltoernooien. Als jij deze taak niet op je had genomen zou ik waarschijnlijk nu nog hebben rondgedwaald in Nieuwleusen en kon ik ook niet op wereldreis. Mocht er ooit nog een plekje beschikbaar zijn in de toekomstige selectie dan hou ik mij zeker aanbevolen!

Alle collega's bedankt voor het mooie afscheid en ik wens jullie veel geluk in de toekomst! Natuurlijk zal ik nog wel eens een bakkie koffie komen drinken!

De reis

Nog 3 weken dan gaat het echt gebeuren, ik vlieg naar Bangkok. Spannend en een mooie nieuwe uitdaging. Veel mensen vragen mij welke route ik heb uitgestippeld. Ik zal hier even duidelijkheid over geven.... Er is geen route uitgestippeld. Alleen de eerste maand is duidelijk wat ik ga doen, maar daarna is het kijken welke kant ik opga. Dit is naar mijn idee ook echte vrijheid. Geen vaste route, geen vaste terugkomdatum... reizen op mijn eigen tempo en doen waar ik zelf zin in heb.... Heerlijk! Natuurlijk heb ik wel een verlanglijstje met landen waar ik heen wil en dingen die ik sowieso wil gaan doen. De landen zijn:

  • - Thailand
  • - Laos
  • - Cambodja
  • - Vietnam
  • - China
  • - Nepal
  • - Maleisie
  • - Indonesie
  • - Australie
  • - Nieuw zeeland

Hoe, wanneer en in welke volgorde is dus nog niet bekend. Alleen de start in Thailand is bekend. Dingen ik tijdens mijn reis wil gaan doen zijn o.a.:

  • - 2 weken kungfu in een klooster in China
  • - Een himalayatrekking in Nepal
  • - De Mount Kinabalu beklimmen op Borneo
  • - Enkele weken vrijwilligerswerk @ Tasikoki Wildlife Rescue Center Sulawesi
  • - De tempels van Angkor Wat bezoeken
  • - De chinese muur bezoeken\
  • - Tuben in Vang Vieng
  • - Duikbrevet halen
  • - Golfsurfen op bali

En daarnaast alle leuke dingen die ik nog tegenkom. Ik hoop dat jullie mij allemaal gaan volgen tijdens mijn reis en zo nu en dan eens een leuke reactie achterlaten! Het nu eerst volgende verhaal zal waarschijnlijk vanuit Bangkok komen!

Groetjes Bastiaan

Reacties

Reacties

Diederik

Niet scheren kan ik alleen maar aanbevelen!

gaat wel kriebelen na een week, maar ook dat gaat weer over!

veel plezier!

greta

Mooi geschreven Bas!
Moest even slikken, ja idd 3 weekjes.
Gaat supersnel nu.
Tot gauw he.
x liefs

HammerOnce

Ons een beetje gek maken met duikbrevetten, watjes bezoeken, golfsurfen....ach ja..zucht...nederland is ook leuk:-) P.s. zaterdag....dubbeltoernooi!!! We bellen!!!!

Agnes

Als die verhalen zo leuk blijven, ga ik ze zeker trouw lezen!

Veel succes/plezier nog bij de laatste voorbereidingen.

Judith

Wauw, wat het komt het nu dichtbij zeg!

Hoop dat je er ontzettend van gaat genieten en ben benieuwd naar je komende verhalen op deze blog!

Heel veel succes nog met de voorbereidingen!

Groetjes,
Judith

JW

He Bastiaan,

Ben jaloers man! Je niet hoeven scheren, elke dag mooie dingen zien en leuke mensen ontmoeten...je zult het geweldig vinden. Ben benieuwd naar de foto's. We spreken elkaar de 5e!

Groet,
JW

Monica

Heel veel plezier toegewenst!
Ik blijf je belevenissen volgen, ben nu al benieuwd.

Groet

Marjolijn

WAUW!! Errug stoer dat je alles achter laat, geniet ervan en spijt kan ik me niet voorstellen!! Veel plezier! Liefs nichtje Marjolijn

Gerrie

Hoi Bastiaan

Nog 1 nachtje slapen en dan is het zover
Heel veel plezier en en goeie tijd toegewenst

Ramon

Hey Bas,

Heb je gisteren niet meer gesproken op de Bissingh, maar wens je natuurlijk een fantastische reis!

Zie uit naar je verhalen!

Marco

Hé (ex-) roomy,

Heel veel plezier gewenst in Azië en nu ook wellicht Australië/ Nieuw Zeeland lees ik. We horen en lezen je verhalen allemaal wel tijdens je wereldreis, en spreken elkaar na die tijd zeker...

Mariëlle

Hey,

Heb je site dus al gevonden....je staat nu dus ook op de site van Marchell! Fijne reis!

Jan kouwen

Bas,

Geniet van de vrijheid en je ervaringen.........

Willem

Jo Bastiaan! Goede reis en veel plezier in Bankok (om mee te beginnen :) ). Je lijst met landen en activiteiten zien er super uit! Ben benieuwd naar je ervaringen.

Cheers

tante willy

Zo je bent heel wat van plan. Moet je daarvoor ook durf hebben? ik ben ook al wat gewend van jou . De hele wereld rond te trekken in je eentje Heel veel plezier en ik zal het volgen waar je overal uithangt groetjes willy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!